Uppdatering från Sverige

 
Hej Hallå!
Jag har alltså landat i Sverige och hunnit samla ihop mig själv någorlunda hos mams & paps i Hackås. Här ska jag stanna till den femte januari, då jag tar mitt pick och pack i ena handen och Tintalisapruppafisa i andra och åker tillbaka till Bagnols. Skönt att få vila, fira jul och mysa i två veckor först.
Det är märkligt det här med att ha två hem. När jag kom tillbaka till Sverige kändes det så fantastiskt ovant och konstigt. Nu har jag redan hunnit vänja mig, träffat många fina godingar här hemma och kommit in i gamla rutiner, vilket gör att jag ibland måste fundera på om min sydfranska bubbla faktiskt händer på riktigt, Ibland tycks det vara en alldeles för bra dröm. Tur att jag har mina dagliga samtal med Petronella, de håller mig lite på jorden.
Ikväll bakar vi pepparkakor och kola här hemma och lyssnar på Cœur De Pirate – Cœur de pirate och imorgon är det julafton. Det blir toppmys!
Puss & Kram & God Jul!
Allmänt | |
Upp