Gräddhyllan av temafester


Som vida känt är har vi ju utöver lektioner, utställningar och projekt haft de mest episka temafesterna detta år. Eftersom det börjar lida mot sitt slut tänkte jag därför att vi tar oss en titt på några av dessa och kikar på våra olika teman samt utklädnader. Bilderna är antingen mina, Filippas eller Fridas.

Detta är alltså vår allra första temafest. Johanna och Sara fyllde år och temat var särskrivningar. Här kan vi bland annat se mig vara snabb mat, Sara vara katt-o-lik, Olivia vara full måne och Filippa vara en paj älskare. 
Vi går raskt vidare till vår Live Cluedo-kväll med 20tals-tema. Där hade vi Poirot, Monsieur Rose, Mademoiselle Rouge, Madame Emerauld, Monsieur & Madame Moutarde, Madame Blanc, Monsieur Plommon med flera som i sann tjugotalsanda skulle lösa ett mordmysterium. Fantastiskt var bara förnamnet. 
I oktober fyllde jag år och då ordnade jag och Rasmus en Smala Sussie-fest. Alla karaktärer var på plats och det bjöds självklart på vinoshitto.
Sen blev det dags för Halloween, vilket vi firade uppe i Cavillargues hos Johanna, Klara, Ludvig och Sofia. Allas mardrömmar samlades på ett och samma ställe den kvällen och min coulrofobi blev inte botad.
I november blev det dags för Musselkvällen (även känd som "Festen som varade tills solen gick upp") Då var det galakläder som gälllde och alla var så himla eleganta. 
Näst på tur blev Greatest Hits-festen där du helt enkelt klädde ut dig till en hitlåt och kom till 21:an. Stina var dessutom här och hälsade på då, vilket gjorde denna fest ännu roligare!!
Welcome to the sixties sa jag och ordnade sextiotalsfest hemma hos mig. Det här är mitt favorittema hittills med en fantastisk spotifylista samt ursnygga personer.
 

Who the fuck is Alice? from maja hedén on Vimeo.

 Sist men inte minst hade vi för några veckor sen Alice i Underlandet-fest då Helen och Petronella fyllde år. Där fotade jag inte särskilt mycket, men filmade en hel del vilket resulterade i en liten film från kvällen. Såhär såg det ut.


Allmänt | |
Upp