Vi tog oss an ett höstvarmt Marseille


I fredags åkte vi till Marseille för att spendera helgen på en videofestival (och bo lite på hotell med mjuka sängar och duntäcken). Allt som kunde gå fel gjorde det och vi kan nu checka av två timmars vilsekörning med minibuss i innerstan under polisrazzia klockan elva på kvällen, missa två videoprogram pga irra omkring på gatorna och inte veta var festivalen håller hus, punktering på minibussen och behöva ta tåget hem till Bagnols. Tur att jag hade dessa pinglor med mig annars hade jag blivit knäpp. De är bäst. Kan även passa på att påpeka att det även var tur att Frida fotade, för det gjorde då rakt inte jag. Trodde jag skulle fota batshitcrazy mycket här borta i kärlekens och baguetternas land. Så är ej fallet och jag antar att det är därför jag fortfarande är så dålig på att blogga. Lovar att skärpa mig. 
Idag är vi lediga, jag ska plugga franska och måla. Först kaffe dock.
Puss & Hej
Allmänt | |
Upp