La vie en France

Just nu älskar jag livet. Det gick väldigt fort, men plötsligt blev jag och livet liksom bästisar. Jag vet inte om det är solen som gör det, eller de vackra miljöerna jag spenderar dagarna i, eller mina fantastiska klasskamrater, eller om det helt enkelt är alla croissanter och baguetter och ostar. Kanske en kombo. Hur som helst har allt liksom fallit på plats och jag mår så fruktansvärt bra att det nästan är oförskämt.
Vi spenderar större delar av dagarna i ateljén, mellan nio till fyra, måndag-fredag har vi schemalagd skoldag. Resterande tid går vi på jazzklubb, ordnar temafester, lagar god mat och dricker billigt rödvin (skojar inte ens när jag säger att jag köpte ett gott & närproducerat vin för 1.5 euro (15kr -vin alltså).)
Lägenheten jag delar med Rasmus är f a n t a s t i s k. Högt i tak, stora fönster (ja, de går att sitta i) köket är nyrenoverat och den ligger ovanpå en av våra ateljéer, vilket är så fantastiskt lyxigt i sig att en knappt vet var en ska ta vägen. 
"Oj vad hon romantiserar tillvaron nu" Tänker ni.
Nä, för tänk att det gör jag inte ens. Kom hit och titta själva vettja, och bli lika kära i Bagnols som jag är.
Imorgon åker vi till Avignon, jag & Rasmus & Frida. Sen ska det firas födelsedag á la Hedén.
Puss&Pepp&Kram&Kärlek
Allmänt | |
Upp